22 Eki 2012

KARTPOSTAL

Eski bayramlarda, yeni yılda, özel günlerde kartpostallar vardı hayatımızda. Kutlama gününe özel olurdu temaları. Bazende  bulunduğunuz ilin  kartoposalları gönderilirdi. Hele memleket hasreti, çekenler için ne kadar önemlidir o kartlar. Şimdiki gibi pc den bağlan seyret nerede...
 Benim rahmetli babannem (hacıannem) halam aradığında telefon ile konuşurken görebilecekmiyim diye ahize ye bakardı, canım benim toprağı bol olsun. Ne kadar hasret çekerdi kızlarına yılda bir defa halamlar gelirdi oda bayrama denk gelirdi, birer defa da babannem gideridi onlara.. Çok özlerdi çokkk... Bayramlarda her defasında o günleri hatırlarım ben, güzel günleri..  Şimdi bayramlarda kartpostal göndermek kimin aklına geliyor acaba? Kaybolup giden güzelliklerden biriydi bu bence....

Birde tabii bu kartpostalların koleksiyonu yapmak vardı, e kadar kartpostal geliyor ne olacak atılamaz ki , biriktirilir ve koleksiyon çıkar ortaya. Gelen arkadaşlara kartpostal koleksiyonu gösterilir gerile gerile..
"Pul koleksiyonumu göstereyim" numarasıda eskilerde kaldı sanırım:))))))







Bu kartpostpostallar rahmetli teyzemden aldıklarımız, elimde sanırım sadece bunlar var. bunlar en az 30 yıllık. Bayramda aklıma geldi arkalarını okudum  nasıl bir türkçe ile yazılmış görseniz.... Bizler çok değerlerimizi kaybettik ve kaybetmeye devam ediyoruz sanırım. Dilimiz bile kayboluyor....
Şimdi ben bu kartpostalları kaybetmemek için nasıl değerlendirsem acaba?

Tontişimin  bunları görünce tepkisi; "bunlar senin seyrettiğin çizgi filmler mi? " :)))



Hepimize hayırlı haftalar.....



2 yorum:

twinpeakprimitives dedi ki...

Aman sakın kaybetmeyin saklayın bu retro kartpostalları :) :):)

Bu aralar üzerine kartpostal teması çökmüş, akşam kartpostalla yatıp sabah kartpostalla kalkan biri olarak; bu posta gömülmüş vaziyetteyim inanın...

Üstelik çok da güzelmiş bunlar :)))

Bayramların çocuk gönlündeki müstesna yeri hep kalacak; bizler büyüsek te bayramlar çocuklar için hep aynı olacak sanırım...

Bayramınız kutlu olsun :)

Harikalar Atölyesi dedi ki...

Sevgili Nurdan HAnım; bunları elime alır almaz inanın ilk aklıma siz geldiniz, keşke!! '!sizin kadar becerikli olsaydım bunlardan tablo yapabilseydim.